Postup pro vyřizování stížností
proti postupu poskytovatele zdravotních služeb (dále jen „poskytovatel“) při poskytování zdravotních služeb nebo proti činnostem souvisejícím
se zdravotními službami v souladu se zákonem č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování
V souladu s uvedeným zákonem může stížnost proti postupu poskytovatele při poskytování zdravotních služeb nebo proti činnostem souvisejícím se zdravotními službami podat:
- pacient
- zákonný zástupce pacienta
- osoba blízká (v případě, kdy pacient tak nemůže učinit s ohledem na svůj zdravotní stav nebo pokud zemřel)
- osoba zmocněná pacientem
Stížnost se podává poskytovateli, proti kterému směřuje. Stížnost je možné podat písemně na adresu Dětské centrum Karlovy Vary, příspěvková organizace, Zítkova 1267/4,
360 01 Karlovy Vary, elektronicky na e-mailovou adresu: reditel@dckvary.cz, prostřednictvím datové schránky nebo osobně ředitelce organizace.
Poskytovatel stížnost zaeviduje a je-li to s ohledem na charakter stížnosti vhodné, navrhne její ústní projednání.
Poskytovatel je povinen vyřídit stížnost do 30 dnů ode dne jejího obdržení, přičemž tuto lhůtu může odůvodněně prodloužit o dalších 30 dnů.
Jedná-li se o stížnost k jejímuž vyřízení je poskytovatel nepříslušný, je povinen ji do 5 dnů ode dne jejího obdržení prokazatelně postoupit věcně příslušnému subjektu.
O prodloužení lhůty a postoupení stížnosti je povinen informovat osobu, která podala stížnost (dále jen „stěžovatele“).
Poskytovatel vede evidenci o podání stížností a způsobu jejich vyřízení. Stěžovatel má možnost nahlížet do konkrétního stížnostního spisu a pořizovat z něj kopie.
Náležitosti stížnosti
Stížnost musí obsahovat jméno, příjmení a adresu stěžovatele, uvedení jeho vztahu k pacientovi (zákonný zástupce, osoba blízká), dále musí být uveden název a adresa poskytovatele zdravotních služeb, proti němuž směřuje, důvod stížnosti a stručný popis události (komplikace, dobu léčení, srovnání zdravotního stavu před a po události), podpis stěžovatele.
Pokud nebude stížnost obsahovat veškeré potřebné náležitosti, vyzve poskytovatel stěžovatele k jejich doplnění a poskytne mu k tomu přiměřenou lhůtu. Stěžovatele zároveň poučí, že pokud nebudou nedostatky odstraněny, stížnost dále nemůže být řešena.
Vyřízení stížnosti
Po projednání všech skutečností souvisejících s danou stížností vydá poskytovatel písemné stanovisko, které doručí stěžovateli.
Opakované stížnosti
Podává-li stěžovatel opakovaně v téže věci stížnost a neobsahuje-li tato opakovaná stížnost nové skutečnosti, nebude již opětovně řešena.
V případě nesouhlasu s vyřízením stížnosti, může stěžovatel podat stížnost příslušnému správnímu orgánu, Krajskému úřadu Karlovarského kraje, odboru zdravotnictví,
Závodní 353/88, 360 21 Karlovy Vary, který poskytovateli udělil oprávnění k poskytování zdravotních služeb. Zároveň je nutné uvést důvody nesouhlasu s vyřízením stížnosti poskytovatelem. Stížnost je možné podat písemně na výše uvedenou adresu, elektronicky: epodatelna@kr-karlovarsky.cz, datovou schránkou nebo osobně na odboru zdravotnictví.